• Košík je zatím prázdný.

Jaká témata zazní na 5. ročníku HR konference EVOLVE! Summit? (1. část)

Už jen necelé čtyři měsíce zbývají do největší HR události roku, již pátého ročníku konference EVOLVE! Summit. My, organizátoři, máme plné ruce práce, aby vše bylo připraveno minimálně tak dobře jako předchozí roky. Letos se nás v brněnském SONO Centru sejde více než 500 a na čtyřech pódiích nás čekají dva dny těch nejzajímavějších informací z našeho oboru. Těšit se znovu můžete na přednášky, případové studie, workshopy a nově i produktové prezentace. Přijede více než 30 řečníků a školitelů z celého světa. Většinu jmen již máme potvrzených a postupně je na webu konference odtajňujeme, u několika ostatních ještě čekáme na finální potvrzení, takže zůstaňte naladěni.

V tomto článku vám nastíníme, na jaká témata se letos můžete těšit. Abychom byli schopni vybrat ten nejzajímavější obsah, každý rok přečteme stovky článků od lidí z celého světa, zhlédneme stovky videí a poslechneme si stejný počet podcastů. Kdybychom vám chtěli ukázat vše, co považujeme za zajímavé, ani čtyři pódia a dva dny by nám nestačily. Pojďme se tedy podívat na výběr témat, který jsme pro vás letos nachystali:

Jak se budou vyvíjet pracovní dovednosti a schopnosti

Když se dnes většiny personalistů zeptáme, jak má po osobnostní stránce vypadat nový kolega ve firmě, většinou uslyšíme důraz na schopnost komunikovat, být samostatný, mít zdravou míru asertivity atd. Za posledních 15 let, co jsem v recruitmentu, se to moc nezměnilo. Jedna z hlavních hvězd letošní konference, Johnny Campbell ze Social Talent, má ale opačný názor. V Social Talent provedli poměrně rozsáhlý průzkum, ve kterém zjistili, že musíme nad dovednostmi ve firmě začít přemýšlet jinak. Firmy díky technologiím natolik mění své business modely, že i lidé uvnitř budou muset být schopni nabídnout něco jiného. Co? Přijďte si to poslechnout.  

Práce s lidmi uvnitř firmy a jejich rozvoj

Oblast, která vždy byla a stále bude nejklíčovější pro kondici vaší firmy. Není to jen o tom, jak dobře dokážeme nabrat, ale hlavně jak kvalitně dokážeme s kolegy pracovat.

Velkou radost máme letos z toho, že naše pozvání přijala Jill Christensen z USA, která patří k světově uznávaným autorům zaměřujícím se na oblast Employee Engagement. Říká se, že dvě třetiny lidí v každé firmě tvoří lidé, kteří si to tam jdou “odsedět“. Určitě se tomu dá částečně předcházet kvalitním náborem, ale stejně vám do této fáze budou padat i kvalitní kolegové, pokud s nimi nebudete dobře pracovat. Jedná se o daleko komplexnější problém, který se nedá vyřešit jen náborem. Jill nám ukáže, jak tyto poměry minimálně obrátit a hlavně, jak to takto udržet.

Olinka Vlachynská je jedním z lidí, kteří stojí za fenomenálními brněnskými bary a restauracemi jako Bar, který neexistuje či 4 pokoje. O těchto podnicích se psalo i v New York Times a jsou naprosto unikátním úkazem jak v oblasti budováním firemních kultur (každý podnik má svou vlastní a přesto má celá firma s více jak 150 zaměstnanci svou celofiremní) a udržování zaměstnanecké spokojenosti a motivovanosti.

(IE) Spoluzakladatel & CEO SocialTalent

(US) Employee Engagement Expert

(CZ) PsychOlinka pro barovou smečku

Janu Meniarovou neboli Meňu, jak jí přátelé říkají, jsem poznal před pár týdny, ale hned jsme si padli do oka. Naprosto bezprostřední, otevřený a empatický člověk, který má za sebou fantastický příběh z Bonami, kde působí. Jana je přesnou ukázkou toho, jak má dnes silný HR vypadat. Právě ona dokázala “vypiplat“ management ve firmě a udělat z nich leadery. Bonami rychle vyrostla a bylo třeba budovat manažerskou strukturu. Jana se společně s kolegy rozhodla, že než nabírat externí manažery, bude lepší naučit managementu lidi, které ve firmě již mají. Nelehký úkol, ale zvládli ho bravurně. S čím se potýkali? Právě o tuto zkušenost se s námi Meňa podělí.   

Martin Svoboda je člověk, který jako personální šéf působil ve firmě  Rohlik.cz v dobách největších transformací a růstu. Asi má oblast change managementu rád, protože poslední roky v Astratexu jich má také požehnaně. Martin nám vysvětlí, kdy je ten správný okamžik aplikovat změny procesů a fungování uvnitř firmy a jak to vše uřídit, aby to lidé vnímali pozitivně. Jak a kdy začít dělat změny v procesech a vnitřním fungování, když rychle rostete nebo naopak klesáte? Přijďte se inspirovat.

Vojta Bednář je firemní sociolog. Pomáhá firmám řešit problémy tam, kde už na to samy nestačí. Problémy, které většinou nastávají, jelikož management něco podcení nebo nekoná. Potom už je každá rada drahá. Jak se do těchto problémů vůbec nedostávat? Jak rozeznat, že se ženu do problémů a je nejvyšší čas začít konat? Díky Vojtovým zkušenostem budete předvídavější.

Vyhoření – každý z nás zná ve svém okolí někoho, kdo si vyhořením prošel. Některé statistiky hovoří o tom, že až čtvrtina lidí si prošla nějakou formou vyhoření. Zuzka Relovská je jedním z nich. Před pár lety nebyla schopná normálně fungovat, chodila po doktorech, ale ti jí nic fyziologického nenacházeli. Až poté jí psycholog řekl, že si prošla těžší formou vyhoření. To byl i ten okamžik, kdy se začala o problematiku vyhoření více zajímat a začala na Slovensku pomáhat lidem syndromu vyhoření předcházet nebo se z něj dostat. Zuzka nám pomůže pochopit, jak můžeme poznat, že někdo vedle nás je blízko vyhoření a je nejvyšší čas mu pomoci. Zároveň nás naučí, jak můžeme proškolit své liniové manažery, aby také byli schopni rozpoznat, že někdo z jejich týmu potřebuje pomoc. 

(CZ) HR Manager v Bonami

(CZ) Firemní sociolog

(SK) HR konzultant

Marketing jako klíčová dovednost HR oddělení

Oblast, na kterou se velmi těšíme a zároveň oblast, která bude v následujících letech pro nás všechny naprosto klíčová. Většina firem už pochopila, že marketing je nedílnou součástí HR oddělení, ale tvořit zajímavý obsah, a navíc ho umět zajímavě odkomunikovat, to je obtížná a komplexní disciplína a to, jak v ní budeme dobří, bude určovat i to, jak dobře si povedeme jako firma.

Dan Kelsall pochází z Manchesteru a patří mezi přední britské odborníky na content marketing. Dan nás naučí nejen jak obsah tvořit, ale i jak ho uspořádat tak, aby fungoval na náš mozek a podvědomí. Začátkem roku se mi dostala do ruky jeho kniha F*cking Good Content, která velmi neotřelým způsobem ukazuje, jak se má v dnešní době, kdy na nás útočí informace ze všech stran, tvořit obsah, který i v té záplavě ostatních informací zachytí vaši pozornost. Lidé, kteří prošli tréninkem od Dana, začali na sociálních sítích kontinuálně dosahovat několika set lajků, ačkoli dříve jich dosahovali maximálně pět až deset. Čím to? Dan vám ukáže, kde je to kouzlo.

Stan Wasowicz nyní žije v Londýně a řadí se mezi přední experty na HR marketing.  Stan nás vtáhne do psychologie komunikace s kandidáty a našimi zaměstnanci. Vysvětlí nám, že v komunikačních kampaních nastávají chyby často v samém začátku a jsou způsobené nepochopením “nákupního“ chování, které nás provází v dennodenních situacích.

(UK) Chief Hype Officer v Twikel

(CZ) Chief Administrative Officer v Kentico Software

(CZ) Vedoucí HR v STRV, recruitment bloger

(SK) Generální ředitel v mebrand

(UK) Ředitel komerční strategie a vývoje v Recruitd

Oliver Jakubík je jeden z nejpříjemnějších markeťáků, které jsem poznal. Jeho jméno si už našlo své příznivce jak na rodném Slovensku, tak i u nás v ČR. Oliver nás naučí, jak zpracovávat vizuální obsah tak, abychom už nikdy nemuseli čekat na grafika, až si na nás udělá čas. Vytváření poutavých vizuálů pro videa, kampaně, fotokoláže či aftermovie zvládnete i sami za pomocí aplikací, které vás Oliver  naučí ovládat, navíc určitě s daleko nižšími náklady pro firmu, než kdyby na tom pracoval grafik.

Matěj Matolín patří mezi velké fanoušky konference EVOLVE! Summitu a mezi nejinovativnější profíky v naší komunitě. Minulý rok si užil jen jako účastník, ale letos jsme ho znovu pozvali za řečnický pultík, protože má za sebou velmi zajímavou náborovou kampaň na bázi sekvenčního marketingu, kterou musíte vidět. Pokud znáte Matěje, určitě víte, že nás čeká spousta praktických tipů, ale také spousta srandy, která s Matějem vždycky je.

Petr Němec je kouzelník, který točí ta nejautentičtější a nejzábavnější HR a náborová videa, co jsem kdy viděl. Letos nám Petr ukáže, jak pomocí videa můžeme lidem ve firmě daleko lépe nasát firemní hodnoty a firemní misi. Na Petra se osobně velmi těším, protože stále ve firmách vidím, že hodnoty a mise firmy se vytvoří během dvoudenního workshopu někde v hotelu, kde se sejde část firmy nebo oddělení a myslím, že mají hotovo. Často pak ale hodnoty a mise zůstávají jen na papíře a nejsou součástí reálného života lidí ve firmě. Petr má za sebou pár super projektů, kde nechali zaměstnance firemní hodnoty prožít formou skryté reality show – toto prostě nesmíte minout.

No a budeme se věnovat i kariérnímu webu – Gábinu Jakabovou znám roky, kdysi jsem pro ni nabíral a vím o ní, že patří k nejnáročnějším lidem na trhu. Gábina nám ukáže, jak postavit kvalitní náborový web a co se při jeho tvorbě naučila.

 

Druhou část témat odhalíme příští týden. 🙂
Už máte vstupenku?